Zamiast magnezu w tabletkach powinniśmy stosować chlorek magnezu sześciowodny w proszku

Magnez to pierwiastek, bez którego nasz organizm obyć się nie może. Jaki jest najlepszy sposób na jego uzupełnienie?
„Pierwiastek życia” -tak niekiedy nazywa się magnez i nie jest to wielka przesada. Ma on ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, wpływając na wiele ważnych procesów.

Po pierwsze, pełni funkcję regulatora układu nerwowego. Ma udział w procesie magazynowania energii, a także odpowiada za jej dostawę do komórek i tkanek, szczególnie do komórek nerwowych mózgu. Poprawia pamięć, procesy myślowe i koncentrację. Jest naturalnym środkiem uspokajającym. Wpływa również na układ naczyniowo-sercowy, będąc odpowiedzialnym za jego prawidłowe działanie. Magnez jest zbawienny dla osób po zawale i z nadciśnieniem tętniczym, ponieważ przeciwdziała występowaniu skrzepów i reguluje ciśnienie krwi. Wpływa dobroczynnie na procesy trawienia, buduje kości i łagodzi menstruację.

Jeśli w organizmie zaczyna brakować magnezu, czujemy się stale zmęczeni, mamy problemy z zaśnięciem, stajemy się nerwowi i nadpobudliwi i nie możemy się należycie skoncentrować. Bardzo charakterystycznym objawem niedoboru tego pierwiastka (hipomagnezemii) są skurcze mięśni, szczególnie łydek, a także drganie powiek. Czasem towarzyszą mu bóle głowy i migreny. Na braki magnezu szczególnie narażone są osoby intensywnie pracujące fizycznie i umysłowo, kobiety w ciąży i osoby, które często muszą sobie radzić ze stresem.

W organizmie człowieka znajduje się średnio od 20 do 28 g magnezu, mniej więcej po połowie w kościach w formie nierozpuszczalnej i w komórkach. Jeśli poziom ten się obniży, możemy doświadczyć wspomnianych wyżej efektów. Na szczęście braki magnezu można łatwo uzupełnić, stosując środki zawierające związki tego pierwiastka. Należy to robić jednak z głową. Magnez przyswaja się powoli i w małych dawkach, zatem jednorazowe przyjęcie dużej nie tylko nie rozwiąże naszych problemów, ale narazi nas też na bardzo nieprzyjemny efekt przeczyszczający.

Istnieją dwa podstawowe sposoby uzupełniania magnezu-doustny i transdermalny. Jego związki,  przede wszystkim chlorki, dostępne są na rynku w formie tabletek i wód leczniczych. Trzeba jednak pamiętać, że wchłanianie magnezu drogą doustną trwa dłużej, ponieważ musi on przejść przez układ pokarmowy. Efektywne uzupełnienie poziomu magnezu tą metodą może trwać bardzo długo, być kosztowne i niefektywne. Co więcej, osoby ze schorzeniami jelitowymi mogą mieć trudności z wchłanianiem związków magnezowych doustnie. Staje się ono też coraz trudniejsze z wiekiem.

Drugi sposób, transdermalny, czyli przez skórę, jest znacznie skuteczniejszy. Sole magnezowe doskonale rozpuszczają się w wodzie. Świetną metodą uzupełnienia magnezu jest kąpiel w wodzie zawierającej rozpuszczony w niej chlorek magnezu sześciowodny w proszku. W ten sposób związki magnezowe omijają układ pokarmowy, co zapewnia lepsze wchłanianie tych substancji. Wyczynowi sportowcy korzystają tylko i wyłącznie z kąpieli magnezowych. To doskonała alternatywa dla osób, które z różnych powodów nie mogą przyjmować magnezu doustnie. Niejako „ubocznym”, a bardzo pożądanym skutkiem kąpieli magnezowej jest łagodzenie podrażnień skóry. Nie jest ona wskazana dla osób z niewydolnością nerek i stosujących leki przeciwzakrzepowe.

Chlorek magnezu sześciowodny (MgCl2x6H2O) na rynku dostępny jest w formie białych płatków. 200 g substancji należy rozpuścić w ciepłej wodzie, a następnie moczyć się w niej ok. 20-30 minut. Z początku kuracji może towarzyszyć uczucie swędzenia lub pieczenia skóry, która jednak szybko się do niej przyzwyczaja. Jeśli na skórze mamy wrażliwe miejsca, lepiej zakleić je na ten czas plastrami. Niewskazane jest w czasie moczenia stosowanie mydła ani innych środków kosmetycznych-to kuracja, a nie kąpiel. Po upływie 20-30 minut należy opłukać ciało wodą. Kolejnym plusem jest fakt, że nie można przedawkować tego preparatu ponieważ przez skórę bezpośerdnio wchłonie się niezbędna ilość dla naszego organizmu w danym momencie.

Możemy również zastosować moczenie stóp w wodzie z rozpuszczonym chlorkiem-ok. 200 g należy rozpuścić w 3-4 litrach wody, a następnie moczyć stopy w roztworze przez taki sam czas, jak w przypadku pełnej kąpieli. Chlorek magnezu sześciowodny można również przyjmować doustnie lub w formie antyperspirantu-wówczas powinniśmy zaopatrzyć się w tak zwany CZDA, czyli czysty do analiz lub farmaceutyczny.

Terapia z użyciem chlorku magnezu sześciowodnego w proszku jest skuteczna, przyjemna, i co ważne, całkiem niedroga. Kilogram tego związku zakupić można średnio w cenie 10-15 zł. Należy jednak pamiętać, aby-jak w przypadku każdego innego leku-korzystać z usług profesjonalnych i sprawdzonych sprzedawców.

 

Opracował: Maciej Koprowicz 


źródła:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/magnez-wzmacnia-miesnie-i-koi-nerwy_35514.html
https://nazdrowie.pl/artykul/farmacja/rola-magnezu-w-organizmie-czlowieka/
http://www.akademiawitalnosci.pl/jak-tanio-i-skutecznie-uzupelnic-w-organizmie-magnez-robiac-z-niego-dezodorant-za-2-zl/
http://blog.vivio.pl/chlorek-magnezu-wlasciwosci/
​http://www.odzywianie.info.pl/przydatne-informacje/artykuly/art,jak-suplementowac-tanio-i-skutecznie-magnez-wszystko-na-temat-magnezu.html

  RSS
Komentarze użytkowników (0)
© 2018 Copyright by "Silni w Chorobie" Marcin Meszko
Niniejsza strona www oraz jej podstrony wraz ze wszystkimi zamieszczonymi na niej materiałami są objęte prawami własności intelektualnej Marcina Meszko, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Silni w Chorobie Marcin Meszko” z siedzibą w Toruniu. Czytaj więcej
Wyłaczajac blokowanie reklam wspierasz nasz portal i pomagasz rozwijać projekt Silniwchorobie.pl