Ankieta:

Czy chiałabyś/ chciałbyś żeby Twoje składki wpływały na Twoje prywatne subkonto, którym mogłabyś/ mogłbyś dysponować w czasie leczenia, choroby?

Zdrowia i piękna na Sylwestra!

Wielkimi krokami zbliża się jedna z najbardziej magicznych nocy w roku. Sylwester i Nowy Rok wymagają nie tylko przygotowania listy postanowień noworocznych, ale także zadbania o skórę, włosy i paznokcie, które kobiety w sposób szczególny podczas sylwestrowej nocy pragną zaprezentować się w pełnej krasie. Aby gorączka sylwestrowej nocy nie dopadła nas kilka godzin przed północą warto już wcześniej zadbać o to, aby nasze ciało było przygotowane na powitanie Nowego Roku.

Planując przygotowanie organizmu do wejścia w 2018 rok warto zaprzyjaźnić się z witaminami, które są nie tylko sprzymierzeńcami zdrowia, ale i urody. Do najważniejszych zaliczane są prowitamina A czyli beta karoten, witamina E i witaminy z grupy B. Gdzie je znajdziemy i w czym nam pomogą?

​1. Prowitamina A występuje w wątróbce, marchwi, papryce, żółtych owocach, pomidorach, brokułach, jarmużu i szpinaku. Zadba o nawilżenie naszej skóry, będzie zapobiegać jej rogowaceniu oraz przyspieszy proces regeneracji komórkowej.

​2. Witamina E skrywa się w olejach roślinnych, jajkach, pełnoziarnistej mące, margarynie, orzechach, migdałach, marchwi i warzywach o zielonych liściach. Wzmocni nasez naczynia krwionośne i będzie chronić przed wolnymi rodnikami.

​3. Witaminę B3 znajdziemy w chudym mięsie, rybach, koprze, drożdżach, orzechach, warzywach strączkowych, grzybach i mleku. Dzięki niej nasza skóra będzie miała ładny koloryt, lepsze ukrwienie, a włosy będą w znacznie lepszej kondycji.

​4. Kwas pantotenowy czyli witamina B5 ma swoje źródła w rybach takich jak śledź, pstrąg, makrela ponadto w arbuzach, brokułach, udkach kurczaka, serach pleśniowych, jajkach i pestkach słonecznika. Powinniśmy o tym pamiętać, gdy zależy nam na szybszym poroście włosów i regeneracji komórek skóry.

​5. Witamina B6, która zapobiega wypadaniu włosów i przetłuszczaniu się cery ukrywa się w bananach, kapuście, kalafiorze, awokado, zielonym groszku, ziemniakach, odtłuszczonym mleku, łososiu, tuńczyku, sardynkach i ziarnach zbóż.

​6. Kwas foliowy czyli witaminę B9 znaleźć można w zielonych warzywach, żółtkach jaja, wątróbce, bananach i serze camembert. To właśnie one mają ochronić naszą skórę przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

Poza witaminami dla naszych włosów, skóry i paznokci niezbędne są mikro i makroelementy, które odpowiadają za wzrost i strukturę włosów i paznokci. To dzięki nim proces starzenia przebiega wolniej i powstawać może tkanka łączna wraz z kolagenem. Na jakie minerały powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

​1. Cynk, który dba o jędrność i koloryt skóry zabezpiecza nas również przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Gdy w naszym organizmie jest go zbyt mało, możemy mieć problem z łamliwością włosów i paznokci. Aby temu zapobiec spożywajmy owoce morza, drób, kasze, fasolę, ryby i chleb pełnoziarnisty.

​2. Magnez również jest niezbędny w zapobieganiu łamliwości włosów i paznokci. Dzięki niemu będziemy znacznie spokojniejsi,  co podczas przygotowań do sylwestrowej nocy jest szczególnie ważne. Zajadajmy się więc gorzką czekoladą, koperkiem, natką pietruszki, orzechami włoskimi, razowym pieczywem, pestkami dyni, jabłkami (ze skórką!) i pozwólmy sobie na kubek gorącego kakao.

​3. Miedź, która ma swoje źródło między innymi w otrębach, awokado, zielonym groszku, kakao, żółtym serze, orzechach włoskich i gorzkiej czekoladzie opóźnia starzenie się skóry oraz bierze udział w barwieniu skóry i włosów. Siwizna na naszych skroniach może pojawić się później przy regularnym spożywaniu produktów spożywczych zawierających ten minerał.

​4. Selen chroniący komórki przed wolnymi rodnikami opóźnia proces starzenia, a znajduje się w brązowym ryżu, orzechach brazylijskich, chudym mięsie, rybach i półtłustym mleku.

​5. Wapń zapewniający twardość i wytrzymałość paznokci można odnaleźć w półtłustych serach, konserwach rybnych, odtłuszczonym mleku i rosole.

​6. Jeśli z kolei w naszym jadłospisie zabraknie czerwonego mięsa, wątróbki, warzyw strączkowych czyli produktów zawierających żelazo możemy spodziewać się tego, że cera stanie się poszarzała, paznokcie łamliwe, a włosy wypadające.

​7. Warto pamiętać również o siarce, która zapewni nam mocne i gęste włosy. Blada skóra może być sygnałem, że zbyt rzadko spożywamy jaja, awokado, brokuły, rzodkiewkę czy groch bogate w siarkę.

W urozmaiconej diecie przedsylwestrowej nie może zabraknąć również białka, które jest niezastąpione podczas odnowy komórek i dba o napięcie skóry. Wśród płynów to woda powinna być najczęściej spożywanym napojem w ciągu dnia, który pomaga wypłukać toksyny z organizmu i poprawia jędrność skóry.

Gdy dieta zostanie odpowiednio zbilansowana i weźmiemy pod uwagę aktywność fizyczną, możemy zająć się maseczkami, mieszankami i miksturami, które-pomimo tego, że przygotowane w domu-pomogą nam zrobić się na bóstwo. W przypadku słabej kondycji włosów pozbawionych blasku i poszarzałej skóry wokół oczu warto pokusić się o przygotowanie napoju, który spożywać będziemy po łyżeczce przed każdym posiłkiem. Posiekane trzy ząbki czosnku połączone z 4 obranymi cytrynami, ugniecione i wymieszane mogą stać w naszej lodówce do tygodnia.

Włosom pomóc może również płukanka piwna, która je nabłyszcza. Wymieszana połowa szklanki piwa z roztrzepanym żółtkiem, kilkoma kroplami soku z cytryny powinna być nakładana na wilgotne włosy i trzymana tam przez 15 minut. Poza włosami warto zatroszczyć się o stan naszej cery. Odżywcza maseczka składająca się z łyżeczki miodu, pokrojonych bananów zmieszanych ze sobą nałożona na twarz i szyję (poza okolicami oczu) świetnie nawilży skórę. Można wykorzystać również połowę awokado, łyżkę naturalnego miodu i jogurtu naturalnego oraz ogórka. Potas, który będzie głównym składnikiem powstałego kremu, który powinien znajdować się na naszej twarzy przez 15 minut, nazywany jest minerałem młodości.

Lśniące włosy, odżywiona cera, piękne paznokcie już gotowe? Sylwestrowa noc zbliża się wielkimi krokami, a ostatnie godziny przed jej nadejściem warto spędzić w taki sposób, aby z nową energią i pozytywnym nastawieniem wkroczyć w 2018 rok!

Opracowała: Magdalena Zając




źródła:

1. Brzozowska A. Składniki mineralne. [w:] Gawęcki J, Hryniewiecki L. Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu. PWN. Warszawa 2000.
2. Wartanowicz M. Witaminy. [w:] Gawęcki J, Hryniewiecki L. Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu. PWN. Warszawa 2000.
​3. http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/odchudzajace/skora-wlosy-i-paznokcie-wplyw-diety-na-nasza-urode_37066.html?page=1
4. https://pieknojestwtobie.com/wystarczy-polaczyc-te-4-skladniki-zeby-miec-piekna-skore-wlosy-i-paznokcie/

  RSS
Komentarze użytkowników (0)
© 2020 Copyright by "Silni w Chorobie" Marcin Meszko
Niniejsza strona www oraz jej podstrony wraz ze wszystkimi zamieszczonymi na niej materiałami są objęte prawami własności intelektualnej Marcina Meszko, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Silni w Chorobie Marcin Meszko” z siedzibą w Toruniu. Czytaj więcej
Wyłaczajac blokowanie reklam wspierasz nasz portal i pomagasz rozwijać projekt Silniwchorobie.pl