“Zobacz niewidome dzieci”–ruszyła specjalna kampania społeczna

Mistrzyni w biegu na 1500 metrów, niewidoma Joanna Mazur i jej przewodnik Michał Stawicki zostali ambasadorami kampanii społecznej „Zobacz niewidomie dzieci”, która ma promować aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży z poważnymi wadami wzroku.

Kamapanię promuje specjalny spot, którego produkcją zajęli się członkowie warszawskiego Stowarzyszenia „Tęcza”. To już kolejna odsłona akcji, której w minionych edycjach patronowała między innymi znana aktorka Danuta Stenka.

–Kontynuujemy tradycję i w tym roku do naszej kampanii zaprosiliśmy wyjątkową biegaczkę, która zachwyciła nas hartem ducha, talentem i wytrwałością Joannę Mazur i jej przewodnika Michała Stawickiego, którzy są dla nas wielką inspiracją–mówi Anna Witarzewska, prezes Stowarzyszenia „Tęcza”.

W spocie „Razem sięgnijmy po medal” wystąpiła Joanna Mazur i jej przewodnik Michał Stawicki oraz podopieczni Stowarzyszenia: 3–letni Filip, 6–letnia Anastazja, 5–letni Filip oraz 7–letni Julek.

Ambasadorzy od razu zgodzili się patronować kampanii, doskonale wiedzą jak ważne jest jej przesłanie.
–Wady wzroku i niepełnosprawność dotyczą dużej grupy naszego społeczeństwa. Ale brak wzroku nie musi być ograniczeniem. Dzieci ze Stowarzyszenia „Tęcza” również jak ja nie widzą, przez całe swoje życie potrzebują wsparcia życzliwych im osób. Nasz udział w kampanii to możliwość zwrócenia uwagi, że dzięki wsparciu razem możemy sięgnąć po medal, który dla każdego niepełnosprawnego dziecka jest czymś innym. Dla jednego dziecka to pierwsze słowo, gest, uśmiech, a dla innych pierwsze samodzielnie postawione kroki, na które rodzice czekają często latami. To są medale, po które dzieci sięgają każdego dnia, a my cieszymy się, jeśli w jakikolwiek sposób będziemy mogli je wesprzeć–mówi Joanna Mazur.

–Bez wahania przyjęliśmy z Joasią zaproszenie do kampanii społecznej „Zobacz. Niewidome dzieci”, wspólnie chcemy wspierać takie inicjatywy. Stowarzyszenie „Tęcza” wspiera niewidome i słabowidzące dzieci od niemal 30 lat, cieszymy się, że mogliśmy bliżej poznać podopiecznych oraz cały zespół terapeutów, którzy każdego dnia starają się pokonywać bariery i realizować marzenia dzieci. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej–dodaje Michał Stawicki.

Wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu, w tym obsługa produkcyjna oraz aktorzy wzięli udział pro bono. Spot nagrywany był w Ośrodku dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością, prowadzonym przez Stowarzyszenie „Tęcza” w Warszawie. Producentem spotu jest Aleksandra Waga–Mizera i Ewelina Kiliszek, reżyserem i autorem scenariusza jest Jan Świetlik. Kierownikiem planu była Joanna Milewska, za kolorystkę spotu odpowiada Łukasz Skórski, a za dźwięk Ania Roku, za światło i sprzęt odpowiedzialny był Radek Płoszajski. Muzykę do spotu skomponował Konrad Mizera. O make up i stylizację zadbał Sławek Oszajca. Serwis foto i dokumentację zdjęciową wykonał Filip Żołyński. Za kreację graficzną kampanii odpowiada OLMEKA CREATION HOUSE.

fot. źródło: Stowarzyszenie "Tęcza"

Stowarzyszenie „Tęcza” od 29 lat pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym. Głównym celem działalności Stowarzyszenia jest objęcie kompleksową opieką dzieci niewidomych i słabowidzących od urodzenia, często przez całe ich życie, a także wczesne wykrywanie niepełnosprawności wzrokowej i jej zapobieganie oraz wspieranie rodzin. Stowarzyszenie prowadzi w Warszawie trzy placówki rehabilitacyjno–edukacyjne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością wzroku i dodatkowymi schorzeniami, niesamodzielnych i wymagających stałego wsparcia.

Spot można zobaczyć w mediach społecznościowych oraz na antenie Telewizji Polskiej. W internecie wzbudza on same pozytywne komentarze: https://www.youtube.com/watch?v=UI5Rck7NrXQ

Joanna Mazur swoje „pięć minut” w showbiznesie wykorzystuje w taki sposób, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, jak żyje się osobom niewidomym. Nie jest jedyna! Kilka lat temu telewidzowie TVN–u oklaskiwali niewidomą śpiewaczkę Ewę Lewandowską, która podbiła serca jurorów i publiczności w programie „Mam Talent”.

–Jestem dzieckiem szczęścia, mam wokół siebie kochającą rodzinę najwierniejszego z wiernych psa Klemanta, wspaniałych przyjaciół. Mam szczęście spotykać na swojej drodze wspaniałych ludzi, którzy wspierają mnie i pomagają–mówiła, pochodząca z Bydgoszczy, niewidoma śpiewaczka, kiedy kilka lat temu wystąpiła w popularnym show.

Z problemami zdrowotnymi zmagała się także wokalistka i uczestniczka drugiej edycji programu „The Voice of Poland” Dorota Osińska. Dorota jest prawie niewidoma. Na jedno oko widzi tylko w dwudziestu procentach, na drugie–wcale. To jednak nie przeszkadza jej w realizowaniu swoich pasji. Ponadto, piosenkarka jest też szczęśliwą żoną i mamą.

–Urodziłam się bardzo wcześnie, bo to nie był jeszcze szósty miesiąc ciąży. Z tego powodu pozostała mi bardzo poważna i niekorygowana wada wzroku. Dużo osób pyta mnie o to, jak ja widzę. A mnie jest zawsze trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo ja nigdy nie widziałam normalnie więc nie mam porównania–powiedziała przed swoim występem w show TVP2.

Dorota, pomimo choroby spełnia swoje marzenia! Niebawem powinniśmy móc kupić jej płytę.
–Ja ją już od roku mam na półce, w takim sensie, że od roku jest gotowa i w niezmiennym stanie czekała na wydanie. Od tamtego czasu wciąż mi się podoba. Podoba mi się, jak jest zaaranżowana, podobają mi się melodie, podoba mi się jak zaśpiewałam. Podoba mi się jak to brzmi, a przez to, że już tyle czasu minęło, to nawet teksty mi się podobają. Zobaczymy, co będzie za trzy lata–powiedziała w wywiadzie dla Vivy.

Najbardziej znanym niewidomym gwiazdorem jest włoski śpiewak i działacz w obronie życia Andrea Bocelli. Światowej sławy muzyk często odwiedza Polskę.
–Kiedy Bocelli miał 12 lat, w wyniku wylewu krwi do mózgu całkowicie stracił wzrok. Tym faktem najbardziej załamała się jego matka.

Nie mogła znieść myśli, że po tylu wyrzeczeniach, nadziejach jej syn skazany będzie na życie w ciemnościach–wspominał po latach Bocelli. On sam zaskoczył wszystkich, chcąc udowodnić rodzinie, że jest silny i odważny, szybko zdecydował się na wyjazd do szkoły w Bolonii, gdzie fachowcy mieli go nauczyć samodzielnego życia z niepełnosprawnością.

Prawdziwy boom na twórczość tenora nastąpił w 1995r. za sprawą wspomnianego już „Con te partirò”. Śpiewak stał się popularny niemal na całym świecie. We Włoszech ochrzczono jego imieniem asteroidę, a w Singapurze rzadki okaz orchidei. Występował m.in. na gali wręczania Oscarów i przed finałem piłkarskiej Ligi Mistrzów. W Polsce był już kilka razy, a w sierpniu bieżącego roku wystąpi w Szczecinie. W dobie mediów społecznościowych duże wrażenie robi także liczba polubień jego strony na Facebooku: włoski tenor ma prawie 4 mln fanów.

Niewidomi i niedowidzący, pomimo swojej niepełnosprawności, mają prawo czuć i żyć tak samo jak inni, a determinacja z jaką osiągają swoje cele jest godna podziwu.

Arkadiusz Nowiński

  RSS
Komentarze użytkowników (0)
© 2019 Copyright by "Silni w Chorobie" Marcin Meszko
Niniejsza strona www oraz jej podstrony wraz ze wszystkimi zamieszczonymi na niej materiałami są objęte prawami własności intelektualnej Marcina Meszko, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Silni w Chorobie Marcin Meszko” z siedzibą w Toruniu. Czytaj więcej
Wyłaczajac blokowanie reklam wspierasz nasz portal i pomagasz rozwijać projekt Silniwchorobie.pl